Circus neemt regels responsible gaming niet serieus

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Vorige week hadden we een uitgebreid artikel over de handelswijze van het online casino Circus ten opzichte van een speler die € 200 had gewonnen. Circus is hoofdsponsor van de Eerste Klasse-voetbalclub Waasland-Beveren en van een cyclocross-team, maar het uitbetalen van € 200 is kennelijk nog niet zo heel eenvoudig. Op 18 oktober vroeg de speler deze uitbetaling aan, op 7 november ontving de speler zijn € 200. Maar niet nadat er diverse keren via de mail bij Circus op was aangedrongen om te betalen, CasinosBelgië contact had opgenomen met Gaming1 en ook de Kansspelcommissie al was ingeschakeld.

Spelersbescherming? Nul de botten

Eind goed, al goed? Nee, helaas. De zeer gebrekkige communicatie van Circus geeft een bijzonder vervelende nasmaak. De helpdeskmedewerkers van Circus beschikken over het talent om niets inhoudelijks te zeggen over gestelde vragen, maar vragenstellers wel het bloed onder de nagels vandaan te halen. Arrogant, onbeschoft, leugenachtig en provocerend zijn termen die wij perfect vinden passen bij de manier waarop Circus.be communiceert met deze speler.

Ook het laten blokkeren van het spelersaccount ging niet vanzelf. Circus is nochtans verplicht om accounts te blokkeren als spelers hier om vragen. In dit geval gaf de speler zelfs uitdrukkelijk aan dat hij in verband met gokproblemen niet meer wil spelen. Vanuit het oogpunt van spelersbescherming, waar online casino’s altijd de mond vol van hebben, is Circus dan verplicht om dit account te sluiten.

Circus probeert spelers die zichzelf hebben laten blokkeren weer aan het spelen te krijgen

Circus deed dit pas nadat de Kansspelcommissie in was geschakeld. Aanvankelijk probeerde Circus deze speler nog over te halen om verder te blijven spelen. In het kader van responsible gaming en het tegen zichzelf in bescherming nemen van spelers met (symptomen van) gokverslaving, is dat absoluut ongewenst gedrag. Circus ging achteraf echter nog veel verder.

Circus bood deze speler een no deposit bonus van € 50. Er hing wel een voorwaarde aan vast. De speler diende een verzoek te doen om zijn account weer te activeren. Circus benadert dus bewust spelers van wie bekend is dat ze kampen met gokproblemen. Circus hoopt kennelijk dat deze speler na het verliezen van deze € 50 no deposit bonus, de controle over zichzelf en zijn budget weer verliest. Kassa voor Circus, een drama voor deze speler. Gelukkig is deze speler niet in deze misselijkmakende praktijken getrapt.

Voor ons is dit reden om Circus een extra strafpunt te geven. Ook zullen wij in nieuwsberichten niet langer berichten over toernooien, bonussen of andere promoties van dit online casino.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Leave a Comment