Antwoord: het kan technisch gezien wel, maar het mag niet. Het is ook niet verstandig, want als het casino er achter komt, sluit het casino online je account. Je bent dan je prijzengeld ook kwijt.
Toch komt het relatief vaak voor dat spelers meerdere accounts maken bij hetzelfde casino. Al wordt dit wel steeds moeilijker doordat ingevulde gegevens steeds vaker worden vergeleken met gegevens uit het rijksregister.
Er kunnen diverse redenen zijn waarom spelers meerdere accounts aanmaken bij hetzelfde casino. De voornaamste reden is dat spelers meerdere keren willen profiteren van de welkomstbonus van het casino. Vaak zijn deze welkomstbonussen erg hoog in vergelijking met de bonussen die worden weggegeven aan vaste spelers.
Onze tip: speel nooit met meerdere accounts bij goksites! Beperk je altijd tot één account per website.
Meerdere accounts is meerdere keren de bonus
Vooral de registratiebonussen zijn een belangrijke oorzaak van menig dubbel account. Diverse casino’s geven je een bonus bij registratie van een account zonder dat je hoeft te storen. Door diverse accounts aan te maken, pakken spelers meerdere keren deze inschrijvingsbonus mee.
Met meerdere accounts bij hetzelfde online casino, spelen spelers op deze manier meerdere keren de inschrijvingsbonus op.
Toch heeft het geen nut. Win je wat? Dan controleert het casino of je de juiste gegevens hebt ingevuld. Is dat niet het geval? Dan wordt het prijzengeld niet uitbetaald.
Wil je graag meerdere keren een inschrijvingsbonus meepakken? Kijk dan eens op onze pagina met online casino bonussen zonder te storten. Hier vind je diverse inschrijvingsbonussen. Je kunt dan bij verschillende goksites zo’n bonus meepakken in plaats van meerdere accounts aan te maken bij hetzelfde online casino.
Accountnaam of wachtwoord kwijt
Een andere veelgehoorde reden is dat spelers geen toegang meer hadden tot hun oude account. Natuurlijk kun je een nieuw wachtwoord vragen, maar soms is het account aangemaakt via een oud e-mailadres of een telefoonnummer dat je niet meer in gebruikt hebt. Dan is het wat ingewikkelder om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Heb je een account bij een casino of speelhal en kun je er niet meer bij? Dan kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van het casino of de speelhal. Zij kunnen je verder helpen en mogelijk weer toegang geven tot je account.
Het aanmaken van een extra account betekent dat je meerdere accounts hebt bij hetzelfde casino. Dat is in strijd met de voorwaarden. Je loopt hierdoor het risico dat je prijzengeld niet uitbetaald krijgt. We raden je dan ook aan om het casino te vragen je oude account te herstellen in plaats van een nieuw account aan te maken.
Komt het casino er achter als ik met meerdere accounts speel?
Ja, als je wat wint en geld uit wilt laten betalen wel. Het moment van het uitbetalen van prijzengeld is namelijk het moment dat casino’s streng controleren of je je wel aan de regeltjes hebt gehouden.
Je valt dan door de mand als je een extra account hebt aangemaakt met onjuiste gegevens. Voor een betaling dien je namelijk verplicht de accountverificatie te doorlopen. Het casino vraagt dan een kopie van je identiteitsbewijs en een bewijs van woonst. Heb je in je account andere gegevens ingevuld? Dan zal je account geblokkeerd worden.
Casino’s controleren ook aan de hand van het IP-adres van waar je inlogt. Men kan controleren of er vanaf dat IP-adres is ingelogd bij meerdere accounts. Op deze manier kan ook aan het licht komen dat je speelt met meerdere accounts.