Circus laat zich weer eens van de slechtste kant zien. Ditmaal is een winnende sportwedder de pineut. De algemene voorwaarden van Circus zijn zo ingericht dat Circus je account zo ongeveer kan sluiten wanneer men dat wil.
Vooral spelers die gebruik maken van bonussen en nog weleens willen winnen, ondervinden hier de nodige hinder van. Zo ook de speler die ons benaderde met een klacht over Circus. De speler heeft € 500 gewonnen, maar krijgt dit niet uitbetaald. Circus heeft namelijk zijn account geblokkeerd in verband met vermeend bonusmisbruik. Als de speler vervolgens om opheldering vraagt, krijg hij te maken met de beruchte helpdesk van Circus. Dat betekent doorgaans: geen antwoord op je vraag.
Wij hebben contact opgenomen met Circus. Helaas hebben we geen reactie ontvangen. Afspraken met Circus: het blijkt simpelweg onmogelijk te zijn afspraken te maken met dit online casino c.q. bookmaker.
Circus betaalt € 500 niet uit: wat is er gebeurd?
Een sportwedden had in totaal € 500 in zijn account staan na enkele succesvolle weddenschappen. Hij besloot om dit geld uit te laten betalen. Dat was echter buiten Circus gerekend. Circus stuurde hem een e-mailbericht dat zijn account is geblokkeerd. Als reden werd ‘het schenden van de algemene voorwaarden’ genoemd, zonder concreet te vermelden welke bepalingen in de algemene voorwaarden dan precies zijn geschonden.
De speler moest de nodige keren op een neer mailen met de (weinig klantvriendelijke) helpdesk van Circus. Uiteindelijk werd duidelijk dat zijn account gesloten was in verband met artikel 15 van de algemene gebruikersvoorwaarden van Circus. Concreet gaf Circus aan dat het account is geblokkeerd in verband met het volgende:
Artikel 15 – Opschorting of afsluiting van de account door CIRCUS® BELGIUM”
En dan specifiek over het volgende:
– misbruik van de procedure voor het openen van een account;
– misbruik van bonussen, promoties en/of elk ander aanbod van CIRCUS®
De klant geeft aan inderdaad gebruik te maken van bonussen (wat zijn goed recht is), maar geen misbruik te hebben gemaakt en de bonusregels niet te hebben overtreden. Circus reageert niet op vragen op nadere verduidelijking.
En wat nu?
We hebben de speler aangeraden om contact op te nemen met de Kansspelcommissie om dit probleem met Circus te bespreken. Dit soort problemen met Circus komen helaas vaker voor. Circus blokkeert aan de lopende band accounts en informeert spelers niet concreet genoeg waarom deze accounts geblokkeerd worden.
De grote vraag is of de voorwaarden van Circus en het handelen van Circus redelijk dan wel rechtmatig is. Het is de hoogste tijd dat de Kansspelcommissie of ’n rechter hier antwoord op gaat geven. De hoeveelheid klachten over Circus en andere Gaming1-platformen loopt namelijk enorm uit de hand.
En dat is niet alleen in ons land zo, maar ook in andere landen waar Circus c.q. Gaming1 actief is.
Als ze geld aanvaarden dan moeten ze ook uitbetalen en niet achteraf bij het uitbetalen afkomen! Het gaat zomaar ze mogen alles kansspecommissie doet niet genoeg moeite voor de spelers! Het staat verdiend veel aan casino’s daarom dat casino’s zo lusjes omgaan met klanten,zij mogen zich alles permeteren hebben een soort schuild rond zich, vooral van die gaming1 casino’s en door hun komen ook de serieuse casino’s in slecht vizier! Balen voor u man!