We krijgen vaak klachten binnen van onze bezoekers. Die gaan dan niet over CasinosBelgië.be, maar wel over een van de legale online casino’s op onze website. Of algemene vragen en opmerkingen. Zo ook de vraag of ’n casino een speler bonussen mag weigeren.
Mag een casino me bonussen weigeren?
Om maar meteen antwoord te geven op de vraag: ja, dat mag. Een casino mag je in principe een bonus weigeren. Of beter gezegd: een casino is niet verplicht om je een bonus aan te bieden. Ook niet als die bonus wel geldt voor andere klanten.
Belangrijk is daarbij natuurlijk wel dat het casino je de bonus niet weigert op discriminerende gronden. Zo mag ’n casino bijvoorbeeld niet ’n bonus weigeren, omdat iemand ’n bepaalde geloofsovertuiging, huidskleur, etniciteit of politieke voorkeur heeft.
Wel mag een casino je een bonus weigeren, omdat je bijvoorbeeld gebruikt maakt van ’n bepaalde stortingsmethode. Het is bekend dat sommige casino’s spelers die storten via Skrill of Neteller geen bonus geven. Sommige casino’s bestempelen spelers, die alleen storten als er een bonus is, als bonusmisbruiker. Wel is het casino natuurlijk verplicht om eventuele winst uit te betalen.
Vooral de casino’s op het platform van Gaming1* willen nog weleens winnende spelers of spelers die vaak gebruik maken van bonussen uitsluiten van toekomstige bonussen.
En als ik toch ’n bonusmail krijg?
Soms gebeurt het dat je door ’n casino uit bent gesloten van bonussen. Maar je ontvangt nog wel ’n e-mailbericht van het casino met daarin de wekelijkse bonus.
Ook dan is het casino niet verplicht om je de bonus te geven. Wel moet – als je de storting doet – duidelijk zijn dat je geen bonus krijgt. Anders is het misleiding.
* Op het Gaming1 platform draait het casino Circus en de speelhallen Magic Wins, Carousel, Blitz, Golden Vegas, Lucky Games, Family Game Online, Casino 333, Casino Belgium en Panaché.
Als je enkel wilt storten op momenten dat je een bonus krijgt, is het verstandig om deze casino’s en speelhallen te mijden.