De Ardent Group (Gaming1) is op veroveringstocht in diverse landen. Onder meer in Portugal, Spanje, Colombia en Roemenië is Ardent Group actief. Soms in samenwerking met lokale casino’s, maar vaak ook onder de eigen naam Circus. In Roemenië is Circus actief onder de eigen naam. Daarnaast is Circus ook een samenwerking aangegaan met Gameworld, een lokale uitbater van gokhallen.
Helaas blijkt het niet van een leien dakje te gaan. In plaats van dat Circus reclame maakt voor het Belgische gokken in het buitenland, heeft Circus in recordtijd een slechte naam opgebouwd in het buitenland. Roemeense gokkers blijken volop te klagen over Circus en Gameworld.
Gok jij in België en heb je klachten over Circus? Laat het ons weten!
Klachten over trage uitbetalingen en blokkeren accounts
Een speler won zo’n 703 Roemeense lei bij Gameworld. Dat is omgekeerd zo’n 156 euro. Gaming1 regelt de uitbetalingen voor Gameworld. De speler ontving het geld niet, ondanks dat Gameworld (Gaming1) beweerde dat het geld wel was overgemaakt. Gameworld vroeg vervolgens de speler om te bewijzen dat hij het geld inderdaad niet had ontvangen. De speler leverde een door de bank getekende en gestempelde verklaring aan dat het geld niet was ontvangen. Dit was niet voldoende voor Gameworld. Na drie weken ontving de speler uiteindelijk toch nog zijn geld.
Een andere speler ging voor de sportweddenschappen van Circus. De speler had 850 Roemeense lei (ongeveer 188 euro) gestort, een bonus van 850 Roemeense lei ontvangen en twee weddenschappen afgesloten. Uiteindelijk won de speler zo’n 8.900 Roemeense lei (ongeveer € 2.000). Toen greep Circus in. De speler werd geblokkeerd voor sportweddenschappen. Dat betekende dat hij zijn geld niet uit kon laten betalen, omdat het bonusgeld nog rondgespeeld moest worden. Circus probeerde vervolgens aan te dringen dat de speler in het casino van Circus het geld zou proberen rond te spelen. De speler wilde echter alleen sportweddenschappen spelen, niet in het casino gokken. Deze speler is zijn winst dus helaas kwijt.
Een andere speler klaagt dat hij wel via Skrill kan storten, maar vervolgens enkel op zijn bankrekening uit kan laten betalen. Andere spelers klagen weer over de lange identificatieprocedures bij Circus. Dit laatste is een probleem waar ook steeds meer Belgische spelers over klagen.
Ook in België klachten over Circus
Helaas zijn er ook in België regelmatig klachten over Circus. De klachten gaan vooral over trage uitbetalingen en het gebrek aan klantvriendelijkheid bij de helpdesk. In elke van deze klachtendossiers hebben we gezien dat de helpdesk zich voortdurend verschuilt achter de “verificiatiedienst”. Dit is de afdeling die in staat voor de verificatie van de accounts. Spelers moeten soms weken wachten tot hun account eindelijk is geverifieerd en ze hun betaling ontvangen.
In een bekend geval werden regels met betrekking tot “het op een verantwoorde wijze aanbieden van kansspelen” overtreden door Circus. Een speler wilde zichzelf uit laten sluiten, omdat zijn speelgedrag problematisch was. Operators zijn verplicht dit te respecteren. Circus probeerde deze speler echter over te halen om zijn verzoek tot blokkade van het account weer in te trekken. De speler kon zelfs een no deposit bonus krijgen als hij weer verder zou spelen. Compleet onverantwoord en schandalig !
In ons land heeft Circus zeker online een stevige machtspositie. Behalve Circus draaien maar liefst 7 online speelhallen op de software van Gaming1. Tot deze 7 speelhallen onder meer Panache, Bet 333 en Carousel.